Uppsala Glunten RK inför hösten

tisdag 16 augusti 2022

Anne-Marie Pernulf

Kära vänner i Uppsala Glunten Rotaryklubb!

Har ni haft en skön sommar? Värme, sol, umgänge med släkt och vänner. Kanske resor?

Nu nalkas hösten med en mängd olika aktiviteter:

Sommarrotary, med Uppsalas 8 rotaryklubbars gemensamma onsdagsluncher, äger rum sista gången för denna sommar nu på onsdag 17 augusti kl 12 på Borgen. Anmälan ska göras till info@borgenuppsala.se senast kl 12 tisdagen den 16 augusti.

Denna gång är det vår klubb som står för värdskapet – så slut upp! Magnus Lisstrand, Möller bil, kommer att tala om ”En föränderlig bransch”. Bilbranschen genomgår nu stora förändringar. Det blir intressant att få höra mera om det!

Tisdagen den 23 augusti startar vi våra frukostmöten som vanligt, kl 7.30.

Då får vi höra Eren Kaya tala om sin verksamhet som platsansvarig jobbcoach för unga i Gottsunda.

OBS! Byte av lokal! Borgen har meddelat att de slutar med frukostserveringen. Vi flyttar våra möten till Hotell Duvan, Dragarbrunnsgatan 69, tvärs över gatan från Samariterhemmet. Vi har ju talat om detta tidigare. Flera rotaryklubbar flyttade sina möten dit redan i våras och har varit nöjda. På Duvan får vi tillgång till ett separat mötesrum, konferensutrustat avseende teknik. Duvan bjuder på ”konferenspaketet”.

Frukosten kommer att kosta 120 kronor. Vi hämtar frukosten på bricka i hotellets frukostmatsal – detta för att hålla priset nere för oss (samma gäller för övriga rotaryklubbar)

På Duvan är vi inbokade samtliga tisdagar under september.

Den 27 september får vår klubb besök av vår distriktsguvernör Peter Moberg.

Den 28 september har vår nya klubbstyrelse sitt första sammanträde. Då kommer vi bl a att planera klubbens 20-årsjubileum med FEST!

Hör av er om det är något speciellt i övrigt ni önskar att vi ska ta upp då!

På snart återseende!

Anne-Marie